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NUITFRANCE - Bibliothèque - Fiche bibliographique
Bibliothèque
Cette rubrique recense :
- de la documentation sur les différents thèmes de la nuit (vie nocturne, pollution lumineuse, pollution sonore, ...).
- les données informatiques relatives à l'éclairage public digitalisées et mises à dispositions en open data par certaines communes,
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► Fiche bibliographique
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Document " Do bans on illuminated on-premise signs matter? Balancing environmental impact with the impact on businesses "
Type de document : |
Articles de revue scientifique |
Thème du document : |
Économie et services en lien avec l'éclairage |
Auteur(s) : |
TAYLOR C.R. SARKEES M.E.
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Date de publication : |
Juillet 2015 |
Langue : |
English/Anglais |
Nom du périodique : |
International Journal of Advertising: The Review of Marketing Communications |
Lien contenu/source : |
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0265048... |
DOI : |
10.1080/02650487.2015.1059005 |
Mots-clefs : |
Promotion Regulation Sales impact Signage
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Citation courte : |
Taylor & Sarkees (2015) |
Citation complète (format NuitFrance) : |
TAYLOR C.R. & SARKEES M.E. (2015). Do bans on illuminated on-premise signs matter? Balancing environmental impact with the impact on businesses. International Journal of Advertising: The Review of Marketing Communications. . |
Résumé du document : |
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Recent years have seen some US municipalities implementing restrictions on lighted on-premise signs, often based on environmental arguments. At the same time, sign companies and sign users argue that restrictions are harmful to businesses. To date there has not been any research on the degree to which restrictions on illuminated signs are harmful to businesses. To this end, this study reports the results of a nationally representative sample of on-premise sign users which explores the degree to which sign users: (1) rely on the signs to help them perform key marketing functions; and (2) report that these signs impact their bottom line. Findings indicate that respondents strongly agree that lighted on-premise signs perform key marketing functions for them and a majority of respondents believe that restrictions on lighting harm their profitability.
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Saisie sur NuitFrance par : |
Rosor |
Saisie sur NuitFrance en : |
Octobre 2015 |
Identifiant NuitFrance : |
NF-BIBLI-1433 |
Permalien de la fiche NuitFrance : |
http://www.nuitfrance.fr/?page=donneesdoc&partie=fiche-bibliographique&id_doc=1433 |
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